top of page

GDPR

1. Cíle

Naše škola si klade za cíl zajistit, aby veškeré osobní údaje shromažďované o zaměstnancích, žácích, rodičích, vychovatelích, návštěvnících a dalších osobách byly shromažďovány, uchovávány a zpracovávány v souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů (EU) 2016/679 (GDPR).

 

Tyto zásady se vztahují na všechny osobní údaje bez ohledu na to, zda jsou v papírové nebo elektronické podobě.

 

2. Právní předpisy a pokyny

Tyto zásady splňují požadavky nařízení GDPR.

 

3. Definice

Osobní údaje

 

Jakékoli informace týkající se identifikované nebo identifikovatelné žijící fyzické osoby.

  • Mohou zahrnovat údaje o jednotlivci:

  • jméno (včetně iniciál)

  • Identifikační číslo

  • údaje o poloze

  • online identifikátor, například uživatelské jméno

 

Může také zahrnovat faktory specifické pro fyzickou, fyziologickou, genetickou, duševní, ekonomickou, kulturní nebo sociální identitu jednotlivce.

 

Zvláštní kategorie osobních údajů

 

Osobní údaje, které jsou citlivější, a proto vyžadují větší ochranu, včetně informací o osobě:

 

rasový nebo etnický původ

 

politických názorech

 

náboženském nebo filozofickém přesvědčení

 

členství v odborech

 

Genetika

 

Biometrické údaje (například otisky prstů, vzor sítnice a duhovky), pokud se používají pro účely identifikace.

 

Zdravotní stav - fyzický nebo duševní

 

Sexuální život nebo sexuální orientace

 

Zpracování

 

Cokoli, co se provádí s osobními údaji, jako je shromažďování, zaznamenávání, uspořádávání, strukturování, ukládání, přizpůsobování, pozměňování, vyhledávání, používání, šíření, vymazávání nebo likvidace.

 

Zpracování může být automatizované nebo manuální.

 

Subjekt údajů

 

Identifikovaná nebo identifikovatelná fyzická osoba, jejíž osobní údaje jsou uchovávány nebo zpracovávány.

 

Správce údajů

 

Osoba nebo organizace, která určuje účely a prostředky zpracování osobních údajů.

 

Zpracovatel údajů

 

Osoba nebo jiný subjekt, jiný než zaměstnanec správce údajů, který zpracovává osobní údaje jménem správce údajů.

 

Porušení zabezpečení osobních údajů

 

Porušení zabezpečení vedoucí k náhodnému nebo nezákonnému zničení, ztrátě, změně, neoprávněnému zveřejnění osobních údajů nebo přístupu k nim.

 

4. Správce údajů

Naše škola zpracovává osobní údaje týkající se rodičů, žáků, zaměstnanců, vychovatelů, návštěvníků a dalších osob, a proto je správcem údajů.

 

5. Role a povinnosti

Tyto zásady se vztahují na všechny zaměstnance naší školy a na externí organizace nebo osoby pracující naším jménem. Zaměstnanci, kteří tyto zásady nedodržují, mohou být potrestáni disciplinárním opatřením.

 

5.1 Správní rada

Správní rada má celkovou odpovědnost za zajištění toho, aby naše škola dodržovala všechny příslušné povinnosti v oblasti ochrany údajů.

 

5.2 Pověřenec pro ochranu osobních údajů

 

Pověřenec pro ochranu osobních údajů (DPO) je zodpovědný za dohled nad prováděním těchto zásad, monitorování dodržování zákona o ochraně osobních údajů a případné vypracování souvisejících zásad a pokynů.

 

O své činnosti bude podávat výroční zprávu přímo správní radě a v případě potřeby jí bude podávat zprávy o svých radách a doporučeních týkajících se otázek ochrany údajů ve škole.

 

DPO je rovněž prvním kontaktním místem pro osoby, jejichž údaje škola zpracovává, a pro ICO.

 

Úplné podrobnosti o povinnostech DPO jsou uvedeny v jeho popisu práce.

 

Náš DPO se jmenuje [jméno] a je k dispozici na adrese [kontaktní údaje].

 

5.3 Ředitel školy

Ředitel školy působí jako zástupce správce údajů na každodenní bázi.

 

5.4 Všichni zaměstnanci

  • Zaměstnanci jsou odpovědní za: 

  • shromažďování, uchovávání a zpracování veškerých osobních údajů v souladu s těmito zásadami.

  • informování školy o všech změnách svých osobních údajů, například o změně adresy.

  • kontaktování pověřence pro ochranu osobních údajů v následujících případech:

  • s jakýmikoliv dotazy týkajícími se fungování těchto zásad, zákona o ochraně osobních údajů, uchovávání osobních údajů nebo zabezpečení osobních údajů. 

  • Pokud mají jakékoli obavy, že tyto zásady nejsou dodržovány. 

  • Pokud si nejsou jisti, zda mají či nemají zákonný základ pro použití osobních údajů určitým způsobem. 

  • Pokud se potřebují spolehnout na souhlas nebo jej získat, vypracovat oznámení o ochraně osobních údajů, řešit práva na ochranu údajů uplatněná jednotlivcem nebo předávat osobní údaje mimo Evropský hospodářský prostor. 

  • pokud došlo k porušení ochrany osobních údajů 

  • kdykoli se zapojí do nové činnosti, která může mít vliv na práva na ochranu soukromí fyzických osob 

  • Pokud potřebují pomoc s jakýmikoliv smlouvami nebo sdílením osobních údajů s třetími stranami.

6. Zásady ochrany údajů

 

GDPR vychází ze zásad ochrany osobních údajů, které musí naše škola dodržovat.

 

Zásady říkají, že osobní údaje musí být:

  • zpracovávány zákonným, spravedlivým a transparentním způsobem

  • shromažďovány pro určité, výslovně vyjádřené a legitimní účely

  • přiměřené, relevantní a omezené na to, co je nezbytné pro splnění účelů, pro které jsou zpracovávány

  • přesné a v případě potřeby aktualizované

  • uchovávány po dobu ne delší, než je nezbytné pro účely, pro které jsou zpracovávány

  • zpracovávány způsobem, který zajišťuje jejich náležité zabezpečení

  • Tyto zásady stanoví, jakým způsobem se škola snaží tyto zásady dodržovat.

 

7. Shromažďování osobních údajů

 

7.1 Zákonnost, spravedlnost a transparentnost

Osobní údaje budeme zpracovávat pouze v případě, že k tomu máme jeden ze 6 "zákonných základů" (právních důvodů) podle zákona o ochraně osobních údajů:

 

Údaje je třeba zpracovat, aby škola mohla plnit smlouvu s danou osobou, nebo daná osoba požádala školu o provedení konkrétních kroků před uzavřením smlouvy.

 

údaje je třeba zpracovat, aby škola mohla splnit zákonnou povinnost

 

Údaje je třeba zpracovávat k zajištění životně důležitých zájmů jednotlivce nebo jiné osoby, tj. k ochraně něčího života.

 

Údaje je třeba zpracovat, aby škola jako orgán veřejné moci mohla plnit úkol ve veřejném zájmu nebo vykonávat svou úřední pravomoc

Údaje je třeba zpracovávat pro oprávněné zájmy školy (pokud zpracování neslouží k plnění úkolů, které škola plní jako orgán veřejné moci) nebo třetí strany, pokud nepřevažují práva a svobody jednotlivce.

 

Jednotlivec (nebo jeho rodič/pečovatel, pokud je to vhodné v případě žáka) dal svobodný a jasný souhlas.

 

V případě zvláštních kategorií osobních údajů splníme také jednu z podmínek zvláštní kategorie pro zpracování podle zákona o ochraně osobních údajů:

 

Fyzická osoba (nebo její rodič/opatrovník, je-li to vhodné v případě žáka) udělila výslovný souhlas.

 

Údaje je třeba zpracovat pro plnění nebo výkon povinností nebo práv v souvislosti s pracovněprávními předpisy, předpisy o sociálním zabezpečení nebo o sociální ochraně

 

Údaje je třeba zpracovat k zajištění životně důležitých zájmů jednotlivce nebo jiné osoby, pokud jednotlivec není fyzicky nebo právně způsobilý dát souhlas.

 

Údaje již byly jednotlivcem zjevně zveřejněny

 

Údaje je třeba zpracovat pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků

 

Údaje je třeba zpracovat z důvodů závažného veřejného zájmu, jak je definován v právních předpisech

 

Údaje je třeba zpracovat pro účely zdravotní nebo sociální péče a zpracování provádí odborník v oblasti zdravotnictví nebo sociální práce nebo jiná osoba, která je podle zákona povinna zachovávat mlčenlivost, nebo se tak děje pod jeho vedením

 

Údaje je třeba zpracovávat z důvodů ochrany veřejného zdraví a zpracování provádí zdravotnický pracovník nebo jiná osoba, která je podle zákona povinna zachovávat mlčenlivost, nebo je provádí pod jeho vedením.

 

Údaje je třeba zpracovat pro účely archivace, vědeckého nebo historického výzkumu nebo pro statistické účely a zpracování je ve veřejném zájmu.

 

V případě údajů o trestných činech splníme jak zákonný základ, tak podmínku stanovenou zákonem o ochraně osobních údajů. Mezi podmínky patří:

 

Jednotlivec (nebo v případě žáka jeho rodič/pečovatel, je-li to vhodné) udělil souhlas.

 

Údaje je třeba zpracovat k zajištění životně důležitých zájmů jednotlivce nebo jiné osoby, pokud jednotlivec není fyzicky nebo právně schopen dát souhlas

 

údaje již byly jednotlivcem zjevně zveřejněny

 

Údaje je třeba zpracovat pro účely soudního řízení nebo v souvislosti s ním, pro získání právního poradenství nebo pro určení, výkon nebo obhajobu zákonných práv

 

Údaje je třeba zpracovat z důvodů závažného veřejného zájmu, jak je definován v právních předpisech

 

Kdykoli poprvé shromažďujeme osobní údaje přímo od fyzických osob, poskytneme jim příslušné informace vyžadované zákonem o ochraně osobních údajů.

 

Vždy budeme zvažovat korektnost zpracování údajů. Zajistíme, abychom s osobními údaji nenakládali způsobem, který by fyzické osoby rozumně neočekávaly, nebo abychom osobní údaje nepoužívali způsobem, který by pro ně měl neodůvodněné nepříznivé účinky.

 

7.2 Omezení, minimalizace a přesnost

Osobní údaje budeme shromažďovat pouze z konkrétních, výslovně uvedených a legitimních důvodů. Tyto důvody vysvětlíme jednotlivcům při prvním shromažďování jejich údajů.

 

Pokud chceme osobní údaje použít z jiných důvodů, než které jsme uvedli při jejich prvním získání, budeme o tom dotčené osoby předtím informovat a v případě potřeby si vyžádáme jejich souhlas.

 

Zaměstnanci musí zpracovávat osobní údaje pouze v případech, kdy je to nezbytné k výkonu jejich práce.

 

Údaje budeme udržovat přesné a v případě potřeby aktuální. Nepřesné údaje budou v případě potřeby opraveny nebo vymazány.

 

Kromě toho, pokud zaměstnanci již nepotřebují osobní údaje, které mají k dispozici, musí zajistit jejich vymazání nebo anonymizaci. To bude provedeno v souladu se školním plánem uchovávání záznamů.

 

8. Sdílení osobních údajů

Za normálních okolností nebudeme sdílet osobní údaje s nikým jiným bez souhlasu, ale za určitých okolností to můžeme být nuceni udělat. Patří mezi ně mimo jiné situace, kdy:

 

existuje problém s žákem nebo rodičem/pečovatelem, který ohrožuje bezpečnost našich zaměstnanců.

 

Potřebujeme navázat spojení s jinými agenturami - předtím si v případě potřeby vyžádáme souhlas.

 

Naši dodavatelé nebo smluvní partneři potřebují údaje, abychom mohli poskytovat služby našim zaměstnancům a žákům - například IT společnosti. Při těchto činnostech budeme:

 

jmenovat pouze takové dodavatele nebo smluvní partnery, kteří mohou poskytnout dostatečné záruky, že dodržují zákon o ochraně osobních údajů.

 

Uzavřít smlouvu s dodavatelem nebo smluvním partnerem, aby bylo zajištěno spravedlivé a zákonné zpracování všech sdílených osobních údajů.

 

sdílet pouze údaje, které dodavatel nebo smluvní partner potřebuje k provádění svých služeb

 

Osobní údaje budeme sdílet také s orgány činnými v trestním řízení a státními orgány, pokud to bude vyžadovat zákon.

 

Osobní údaje můžeme také sdílet se záchrannými službami a místními úřady, abychom jim pomohli reagovat na mimořádnou situaci, která se týká některého z našich žáků nebo zaměstnanců.

 

Pokud předáváme osobní údaje mezinárodně, činíme tak v souladu s právními předpisy o ochraně osobních údajů.

 

9. Žádosti o přístup k informacím a další práva fyzických osob

 

9.1 Žádosti o přístup subjektu

Jednotlivci mají právo podat "žádost o přístup k subjektu", aby získali přístup k osobním údajům, které o nich škola uchovává. To se týká např:

 

Potvrzení, že jejich osobní údaje jsou zpracovávány

 

Přístup ke kopii údajů

 

Účely zpracování údajů

 

kategorie dotčených osobních údajů

 

s kým byly nebo budou údaje sdíleny

 

Jak dlouho budou údaje uchovávány, nebo pokud to není možné, kritéria použitá pro stanovení této doby

 

Případně existence práva požadovat opravu, výmaz nebo omezení nebo vznést námitku proti takovému zpracování.

 

právo podat stížnost u ICO nebo jiného dozorového úřadu

 

zdroj údajů, pokud se nejedná o fyzickou osobu

 

zda se na jejich údaje vztahuje automatizované rozhodování a jaký význam a důsledky to může mít pro jednotlivce

 

záruky poskytované v případě, že jsou údaje předávány mezinárodně

 

Žádosti o přístup k údajům mohou být podávány v jakékoli formě, ale na žádosti můžeme reagovat rychleji, pokud jsou podány písemně a obsahují:

 

Jméno fyzické osoby

 

Korespondenční adresu

 

Kontaktní číslo a e-mailovou adresu

 

Podrobnosti o požadovaných informacích

 

Pokud zaměstnanci obdrží žádost o přístup k informacím v jakékoli formě, musí ji neprodleně předat pověřenci pro ochranu osobních údajů.

 

9.2 Děti a žádosti o přístup k informacím

 

Osobní údaje o dítěti patří tomuto dítěti, nikoli jeho rodičům nebo opatrovníkům. Aby rodič nebo opatrovník mohl podat žádost o přístup k subjektu údajů týkající se jeho dítěte, musí být dítě buď neschopné pochopit svá práva a důsledky žádosti o přístup k subjektu údajů, nebo k tomu musí dát svůj souhlas.

 

Děti mladší 12 let se obecně nepovažují za dostatečně vyspělé na to, aby chápaly svá práva a důsledky žádosti o přístup k subjektu údajů. Proto lze většině žádostí o přístup k informacím od rodičů nebo opatrovníků žáků naší školy vyhovět bez výslovného souhlasu žáka. Nejedná se o pravidlo a schopnost žáka porozumět svým právům bude vždy posuzována případ od případu.

 

Děti ve věku 12 let a starší jsou obecně považovány za dostatečně vyspělé na to, aby pochopily svá práva a důsledky žádosti o přístup k informacím. Proto většině žádostí o přístup k informacím od rodičů nebo opatrovníků žáků naší školy nelze vyhovět bez výslovného souhlasu žáka. Nejedná se o pravidlo a schopnost žáka porozumět svým právům bude vždy posuzována případ od případu.

 

9.3 Reakce na žádosti o přístup k informacím od subjektu

Při odpovídání na žádosti se řídíme následujícími pravidly:

 

můžeme požádat jednotlivce o předložení 2 forem identifikace

 

Mohou kontaktovat jednotlivce telefonicky, aby potvrdili, že žádost byla podána

odpoví neprodleně a do 1 měsíce od obdržení žádosti (nebo případně od obdržení dodatečných informací potřebných k potvrzení totožnosti).

 

poskytne informace bezplatně

 

může sdělit, že žádosti vyhovíme do 3 měsíců od obdržení žádosti, pokud je žádost složitá nebo je jich mnoho. O tom budeme jednotlivce informovat do 1 měsíce a vysvětlíme, proč je prodloužení nutné

 

Informace nemusíme poskytnout z různých důvodů, například pokud:

 

by mohlo způsobit vážnou újmu na fyzickém nebo duševním zdraví žáka nebo jiné osoby

 

by odhalily, že dítě je nebo bylo zneužíváno nebo že mu zneužívání hrozí, pokud by zveřejnění těchto informací nebylo v nejlepším zájmu dítěte

 

Obsahovalo by osobní údaje jiné osoby, které nemůžeme přiměřeně anonymizovat, a nemáme souhlas této osoby a bylo by nepřiměřené postupovat bez něj

 

Bylo by součástí určitých citlivých dokumentů, jako jsou dokumenty týkající se trestné činnosti, imigrace, soudního řízení nebo profesního tajemství, prognózy vedení, jednání, důvěrné reference nebo skripta ke zkouškám.

 

9.4 Další práva jednotlivce na ochranu údajů

Kromě práva podat žádost o přístup k údajům (viz výše) a práva obdržet při shromažďování svých údajů informace o tom, jak je používáme a zpracováváme (viz oddíl 7), mají fyzické osoby také právo na:

 

kdykoli odvolat svůj souhlas se zpracováním

 

požádat nás o opravu, výmaz nebo omezení zpracování svých osobních údajů (za určitých okolností)

 

zabránit použití svých osobních údajů pro přímý marketing

 

vznést námitku proti zpracování, které bylo odůvodněno veřejným zájmem, z moci úřední nebo oprávněnými zájmy

 

napadnout rozhodnutí založená výhradně na automatizovaném rozhodování nebo profilování (tj. rozhodování nebo vyhodnocování určitých věcí o jednotlivci na základě jeho osobních údajů bez účasti člověka)

 

být informován o porušení zabezpečení údajů (za určitých okolností).

 

podat stížnost u ICO

 

požádat o předání svých osobních údajů třetí straně ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu (za určitých okolností).

 

Fyzické osoby by měly veškeré žádosti o uplatnění těchto práv předkládat DPO. Pokud zaměstnanci takovou žádost obdrží, musí ji neprodleně předat DPO.

 

10. Žádosti rodičů o nahlédnutí do vzdělávací dokumentace

Rodiče nebo osoby s rodičovskou zodpovědností mají zákonné právo na bezplatný přístup ke vzdělávací dokumentaci svého dítěte (která obsahuje většinu informací o žákovi) do 15 školních dnů od obdržení písemné žádosti.

Pokud se žádost týká kopie vzdělávacího záznamu, může škola účtovat poplatek na pokrytí nákladů na její poskytnutí.

 

Toto právo platí, dokud je dotyčný žák mladší 18 let.

 

Za určitých okolností může být toto právo odepřeno, například pokud by poskytnutí informací mohlo způsobit vážnou újmu na fyzickém nebo duševním zdraví žáka nebo jiné osoby nebo pokud by to znamenalo zveřejnění známek ze zkoušek před jejich oficiálním vyhlášením.

 

11. CCTV

Na různých místech v areálu školy používáme kamerový systém, abychom zajistili bezpečnost.

 

K použití kamerového systému nemusíme žádat jednotlivce o souhlas, ale jasně uvádíme, kde jsou osoby nahrávány. Bezpečnostní kamery jsou jasně viditelné a doplněné výraznými cedulemi vysvětlujícími, že se CCTV používá.

 

12. Fotografie a videa

V rámci školních aktivit můžeme pořizovat fotografie a záznamy jednotlivců v naší škole.

 

Od rodičů/opatrovníků získáme písemný souhlas s pořizováním fotografií a videozáznamů jejich dětí pro účely komunikace, marketingu a propagačních materiálů. Rodičům/opatrovníkům i žákům jasně vysvětlíme, jak bude fotografie a/nebo video použito.

 

Na fotografie a videa pořízená rodiči/pečovateli na školních akcích pro jejich osobní potřebu se nevztahují právní předpisy o ochraně osobních údajů. Budeme však žádat, aby fotografie nebo videa s ostatními žáky nebyly z důvodu ochrany osobních údajů veřejně sdíleny na sociálních sítích, pokud s tím nesouhlasí všichni příslušní rodiče/opatrovníci.

 

K pořizování fotografií a videí žáků pro komunikační, marketingové a propagační materiály získáme písemný souhlas rodičů/opatrovníků nebo žáků starších 18 let.

 

Pokud potřebujeme souhlas rodičů, jasně vysvětlíme rodičům/opatrovníkům i žákům, jak bude fotografie a/nebo video použito. Pokud souhlas rodičů nepotřebujeme, jasně vysvětlíme žákovi/žákyni, jak bude fotografie a/nebo video použito.

Na fotografie a videa pořízená rodiči/pečovateli na školních akcích pro jejich osobní potřebu se nevztahují právní předpisy o ochraně osobních údajů. Žádáme však, aby fotografie nebo videa s ostatními žáky nebyly z důvodu bezpečnosti veřejně sdíleny na sociálních sítích, pokud s tím nesouhlasí všichni příslušní rodiče/pečovatelé (případně žáci).

 

V případě, že škola pořizuje fotografie a videa, mohou být použity následující způsoby:

13. Ochrana údajů již od návrhu a standardně

Zavedeme opatření, která prokáží, že jsme ochranu údajů začlenili do všech našich činností zpracování údajů, včetně:

 

jmenování vhodně kvalifikovaného inspektora ochrany údajů a zajištění zdrojů potřebných k plnění jeho povinností a udržování jeho odborných znalostí.

 

Zpracování pouze těch osobních údajů, které jsou nezbytné pro každý konkrétní účel zpracování, a to vždy v souladu se zásadami ochrany údajů stanovenými v příslušných právních předpisech o ochraně údajů (viz oddíl 6).

 

dokončení posouzení vlivu na ochranu osobních údajů v případech, kdy zpracování osobních údajů školou představuje vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, a při zavádění nových technologií (s tímto procesem poradí inspektor ochrany údajů)

 

začlenění ochrany údajů do interních dokumentů, včetně těchto zásad, všech souvisejících zásad a oznámení o ochraně osobních údajů

 

Pravidelné školení zaměstnanců o zákonech o ochraně údajů, této politice, všech souvisejících politikách a dalších záležitostech ochrany údajů; o účasti na školeních budeme rovněž vést záznamy.

Pravidelné provádění přezkumů a auditů s cílem otestovat naše opatření na ochranu osobních údajů a ujistit se, že jsme v souladu s předpisy.

 

zavedení vhodných ochranných opatření v případě, že předáváme jakékoli osobní údaje mimo Evropský hospodářský prostor (EHP), kde platí jiné zákony o ochraně údajů

Vedení záznamů o našich činnostech zpracování, včetně:

zpřístupnění jména a kontaktních údajů naší školy a pověřence pro ochranu osobních údajů a všech informací, které jsme povinni sdílet o tom, jak používáme a zpracováváme jejich osobní údaje (prostřednictvím našich oznámení o ochraně osobních údajů).

Pro všechny osobní údaje, které máme k dispozici, vedení interních záznamů o typu údajů, typu subjektu údajů, způsobu a důvodu, proč údaje používáme, všech příjemcích z řad třetích stran, všech předáních mimo EHP a jejich zabezpečení, dobách uchovávání a způsobu, jakým údaje zabezpečujeme.

14. Zabezpečení dat a uchovávání záznamů

Osobní údaje budeme chránit a uchovávat v bezpečí před neoprávněným nebo nezákonným přístupem, změnou, zpracováním nebo zveřejněním a před náhodnou nebo nezákonnou ztrátou, zničením nebo poškozením.

 

Zejména:

záznamy v papírové podobě a přenosná elektronická zařízení, jako jsou notebooky a pevné disky, které obsahují osobní údaje, jsou v době, kdy se nepoužívají, uchovávány pod zámkem.

 

Dokumenty obsahující důvěrné osobní údaje nesmí být ponechávány na stolech v kancelářích a třídách, na stolech ve sborovnách nebo kdekoli jinde, kde je k nim běžný přístup.

 

Pokud je třeba osobní údaje odnést mimo školu, musí je zaměstnanci zapsat a odnést v kanceláři školy.

 

Pro přístup ke školním počítačům, notebookům a dalším elektronickým zařízením se používají hesla o délce nejméně 10 znaků, která obsahují písmena a číslice. Upozorňujeme zaměstnance a žáky, že by neměli znovu používat hesla z jiných stránek.

 

K ochraně všech přenosných zařízení a vyměnitelných médií, jako jsou notebooky a zařízení USB, se používá šifrovací software.

 

Od zaměstnanců, žáků nebo vychovatelů, kteří ukládají osobní informace na svá osobní zařízení, se očekává, že budou dodržovat stejné bezpečnostní postupy jako u zařízení ve vlastnictví školy (viz naše zásady ICT a přijatelného používání).

 

Pokud potřebujeme sdílet osobní údaje s třetí stranou, provádíme náležitou kontrolu a podnikáme přiměřené kroky, abychom zajistili jejich bezpečné uložení a odpovídající ochranu (viz oddíl 8).

 

15. Likvidace záznamů

Osobní údaje, které již nejsou potřeba, budou bezpečně zlikvidovány. Osobní údaje, které se staly nepřesnými nebo zastaralými, budou rovněž bezpečně zlikvidovány, pokud je nemůžeme nebo nepotřebujeme opravit či aktualizovat.

 

Například papírové záznamy skartovat nebo spálit a elektronické soubory přepsat nebo vymazat. K bezpečné likvidaci záznamů jménem školy můžeme také využít třetí stranu. Pokud tak učiníme, budeme požadovat, aby třetí strana poskytla dostatečné záruky, že dodržuje zákon o ochraně osobních údajů.

 

16. Porušení ochrany osobních údajů

Škola vynaloží veškeré přiměřené úsilí, aby nedošlo k porušení ochrany osob

Pověřencem pro ochranu osobních údajů je Holubová advokáti s.r.o., IČO: 24686727, Za Poříčskou bránou 365/21, 186 00 Praha 8, Mgr. Štěpán Holub, Tel.: +420 212 242 095, Email: poverenec@holubova.cz

bottom of page